منو سایت
تهران موزیک

دانلود آهنگ غمگین ترکی Tatlises-Firat از Ibrahim

پست ویژه Special POST

Tatlises-Firat از Ibrahim

ابراهیم تاتلیسس (به ترکی استانبولی: İbrahim Tatlıses) (به کردی: İbrahim Tatlıses) (زاده ژانویه ۱۹۵۲ در شانلی‌اورفه)، از خوانندگان مشهور ترانه‌های ترکی کشور ترکیه است. مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند. امپراتور لقب متداولی برای او است، , وی در شهر اورفا زاده شده است. پدر او عرب و مادر او کرد تبار بوده است .
وی با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور در ترکیه، آسیای میانه و کشورهای خاورمیانه مثل جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، عراق، سوریه است، تاتلیسس با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور شده ولی گهگاه به عربی و کردی نیز ترانه‌ای خوانده است. وی علاوه بر این، یک تاجر، رستوران‌دار، سازنده شوهای موسیقی تلویزیونی و فعال در زمینه گردشگری است و کانال تلویزیونی مخصوص به خود به نام «تاتلی‌سس» دارد. وی در پروژهای ساخت‌وساز در کردستان عراق نیز درگیر بوده‌است. در یک گردهمایی در اربیل میگوید من کرمانج (کرد) هستم.
کودکی وی در خانواده‌ای پر جمعیت و فقیر گذشت. ابراهیم از کودکی کار می‌کرد. وی در اوایل جوانی برای کار به استانبول آمد و مدتی به دست فروشی و فروش نخودچی پرداخت. بعدها به فعالیت در امور آهن آلات ساختمانی مشغول شد. مهمترین اتفاق زندگی وی آشنا شدنش با دوستی بود که در آدانا به فعالیت سینمایی مشغول بود. او صدای ابراهیم را کشف کرد و در واقع درهای شهرت را به رویش باز کرد. از آن پس ابراهیم در کازینوهای آدانا و آنکارا به روی صحنه می‌رفت. در اواسط سال ۱۹۷۰ ابراهیم به استانبول آمد و کار خود را در آنجا ادامه داد و با کمک خانواده‌اش اولین آلبوم خود را به نام «کفش پاهایش» به صورت صفحه گرامافون به بازار داد.

برای دانلود آهنگ Tatlises-Firat از Ibrahim کلیک کنید

درصورت نبودن یا مشکل داشتن لینک دانلود لطفا ما را از طریق نظرات مطلع کنید
پخش آنلاین موزیک
کد پخش آنلاین این آهنگ برای وبلاگ ها
تاريخ ارسال : یکشنبه 3 می 2015
بازديد : 3,681 views بار
دیدگاه ها بسته شده است.



تمامی حقوق مطالب برای تهران موزیک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.